Navimag boot - Reisverslag uit Valdivia, Chili van yvonjohannis - WaarBenJij.nu Navimag boot - Reisverslag uit Valdivia, Chili van yvonjohannis - WaarBenJij.nu

Navimag boot

Door: Yvon

12 December 2011 | Chili, Valdivia

Momenteel zitten we in Valdivia een dagje nixen!! 7 dagen geleden vertrokken we met onze boot van Puerto Natales naar Puerto Montt. De boot zou van maandag- op dinsdagnacht vertrekken, en om die reden moesten we al om 9 uur in de avond op de boot zodat alles klaar was voor vertrek. De Navimag is een veerpont die iets groter is dan de veerpont naar texel, en natuurlijk slaapcabines heeft. We deelden onze enorm kleine slaapcabine met 2 toffe zwitsers. De ruimte was vooral voor je spullen erg klein, maar de bedden lagen heerlijk!. Er zaten ongeveer 150 mensen op de boot en na een verkenningstochtje over de boot zijn we gaan slapen. De dag erna werden we wakker op de mooiste locatie die de boot zou passeren enorme nauwe fjorden, en dat met zonsopgang, prachtig mooi!! Wel nog erg koud zo vroeg brrr. Alle maaltijden zaten erbij, wat heerlijk is dat je eens niet hoeft na te denken wat je drie keer per dag gaat eten. Er werden allerlei dingen georganiseerd, zo hadden we elke dag een lezing over de natuur, waren er films en documentaires. Desondanks is het wel een bizar idee dat je vier dagen op een veerpont zit, maar wij vonden het super!! We zitten nu in Valdivia een studentenstad, maar tevens de stad van het bier!! Dus morgen gaan we biertjes drinken in de bierbrouwerij en mossels eten hmm. 21 januari vliegen we naar paaseiland om daar kerst te vieren, we hopen daar wifi te hebben om persoonlijk wat kerstwensen te kunnen "geven" let you know!

• 12 December 2011 - 14:53

Wim:

Yvon,
    21 januari kerst vieren op Paaseiland? Rare mensen daar op Paaseiland. Of heb je al teveel gesnoept van het bier?

P

• 12 December 2011 - 15:37

Marcel:

Het bier heeft al invloed voordat jullie het gedronken hebben! Waarom? Omdat jullie schrijven: '21 JANUARI vliegen we naar paaseiland om daar KERST te vieren'. Of eist de te lange vakantieperiode zijn tol?
    Ik gun het jullie van harte deze wereldreis (ben zelfs een beetje jaloers) en ben benieuwd hoe het jullie zal vergaan na terugkomst. Geniet er nog maar van tot het laatste moment (dat helaas in zicht begint te komen). Van mij en Anneke langs deze weg Fijne Kerstdagen en natuurlijk een Fantastische Jaarwisseling en gezondheid en geluk voor heel 2012 !! Marcel.

• 13 December 2011 - 08:57

Doreen:

Wat een leuke tocht....heerlijk. Je kan maakelijk een boek schrijven met jullie ervaaringen!
    Gisteren hebben wij onze kerstavond van Ypsilon gehad...Vorige jaar waren jullie er nog bij. Wij hebben de film Verloren jaren gezien en de filmmaker zelf kwam uitleg geven...heel indrukwekkend.
    Volgens mij is kerst de verkeerd feest om op Paaseiland te vieren....

• 14 December 2011 - 10:30

Ing & RJ:

Kerst valt laat dit jaar... of vroeg volgend jaar! Geniet van de lekkere biertjes en wel zwaaien als jullie op Paaseiland zitten hè, wij zitten maar een klein stukje ten westen van jullie.

• 14 December 2011 - 11:18

Elisabeth:

Denk dat jullie het nou wel weten na alle reactie van de mensen die hierboven hebben gereageerd, maar kan het niet laten om het toch nog een keer te zeggen: Kerst is op 25 december! ;)
    Hopelijk spreek ik jullie inderdaad nog persoonlijk!! Gaaf zo'n boottrip hoor! Krijg er zelf ook helemaal zin in!