We did it.......alleen nog shoppen en vliegen - Reisverslag uit Lima, Peru van yvonjohannis - WaarBenJij.nu We did it.......alleen nog shoppen en vliegen - Reisverslag uit Lima, Peru van yvonjohannis - WaarBenJij.nu

We did it.......alleen nog shoppen en vliegen

Door: Yvon

15 Januari 2012 | Peru, Lima

We zijn er, onze eindbestemming en voor mij samen met Buenos Aires de mooiste stad van Zuid Amerika (niet voor Johannis zal ik er even nadrukkelijk bijzeggen; die begrijpt mijn liefde voor deze stad niet..zeeuwen ;)

Het laatste stukje is voor ons doen niet zo heel lang geleden, maar toch hebben we echt alweer heel veel gedaan ondertussen.

Paardenrennen
In Santiago zijn we naar het paardenrennen geweest, we wisten niet zo heel goed wat we ervan moesten verwachten maar het was echt super leuk! Een heel mooi gebouw en baan, en de hele dag, elk half uur gingen de paarden-rennen. Na 3 keer gekeken te hebben, durfden we het aan om maar liefst 3 euro in te zetten op een paard waarvan Johannis dacht die ging winnen en de andere waarvan ik dat dacht; helaas geen geld gewonnen.

Sterrenkijken
Hierna zijn we lekker weer de bus ingekropen naar La Serena. In deze stad kon je met een hele grote telescoop de sterren zien met enorm veel toeristen. Dat laatste wisten wij niet, we hadden het iets intiemer verwacht maar goed dat mocht de pret niet drukken. We hebben namelijk een nevel gezien, jupiter en zijn manen en de maan!! En de maan hebben we zelfs op foto. Serena is trouwens een enorm mooie en leuke stad. Wij hadden een hospedaje naast het busstation en naast een enorme mall, wel zo praktisch dachten we. Maar de Mall was top voor eten, en het centrum erg mooi.

Bruin worden
Ons doel was bruin thuiskomen, in het koude patagonie was het er weer een beetje afgegaan dus we hebben in Iquique en Arica ons best gedaan er weer mooi gebruind uit te zien :)

Busritten
We hebben de afgelopen tijd besteed aan enorm veel en lange busritten. Maar goed het bussen zit er nu op.

Lima!
We zijn er weer in het voor ons vertrouwde Casa Ana, een klein guesthouse waarbij een Nederlander erg actief is en waar het in de nacht heerlijk rustig is....slapen!! Want de hostels in Iquique en Arica waren alles behalve rustig. Momenteel zijn we druk bezig met het shoppen van kleding, naar de kapper gaan, weer shoppen maar dan van souvenirs ehhh en dan gaan we woensdag vliegen.

Vliegen naar Nederland
Wij vertrekken hier woensdagnacht om 23:50 (tijdsverschil Nederland 6 uur) komen dan om half 6 in de nacht aan op Atlanta waar we 11 uur overstaptijd hebben. Een niet erg prettige vlucht, hopelijk kunnen we nog een beetje slapen in Atlante. En dan komen we 20 januari aan in Brussel om 8:15 in de ochtend en dan begint ons nieuwe avontuur....Nederland

Tot snel
Yvon

Ps. We hebben jullie nog niet veel fotos kunnen laten zien tot nu toe ivm veel slechte wifi's. Maar nu hebben we geluk en we zullen proberen er even een aantal op te zetten, hopelijk komen jullie er wijs uit wat het is.

• 16 Januari 2012 - 10:32

Marcel En Anneke:

Hoi Luitjes, Brussel is niet zo'n handige plek, Saventem al helemaal niet. Wij wensen jullie een goede reis, Neem wat te eten mee voor in Atlanta, er is daar niet zoveel.
    Hebben jullie een adres bij je in Waalre? Mail t d effe.
    Veel plezier nog en tot ziens!!!!
    M en A

• 18 Januari 2012 - 04:57

Ing & RJ:

Jeetje, wat is de tijd snel gegaan!!!
    Nog eventjes en dan kunnen we weer "live-time" wijntjes proeven (lees: drinken).
    Ik heb er echt zin in om weer af te spreken en al jullie verhalen te horen, al denk ik niet dat die er in één avond allemaal uitkomen...

Geniet van de laatste dag en uiteraard van de laatste "geweldige" vlucht!!

Tot snel, X Ing & RJ