Yvon; je was toch vegetarisch? - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van yvonjohannis - WaarBenJij.nu Yvon; je was toch vegetarisch? - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van yvonjohannis - WaarBenJij.nu

Yvon; je was toch vegetarisch?

Door: Yvon

26 September 2011 | Brazilië, Salvador

Even weer een update, deze keer iets sneller dan vorige keer (ahum)
Onze jungletour was super!!!
Ons avontuur begon op dinsdagochtend waar we werden opgehaald om naar onze lodge te gaan. We ontmoetten bij de boot een groep tsjechen die een privetour hadden geboekt en dus ook geen contact met ons wilden, en ook niet met ons aan een tafel wilde zitten, oke... De trip erheen was tweemaal met een bootje en tussendoor met een volkswagenbusje (rijden ze allemaal mee in de jungle, heel apart) naar de lodge. Wij dachten dat we de eerste nacht daar zouden slapen, bij aankomst bleek dat we meteen de eerste nacht de jungle in zouden gaan om daar te slapen. Ook ontmoeten we onze groep voor de komende 3 nachten, een super gezellige groep.
Na de lunch op naar de jungle, waar we hebben geprobeerd een kampvuur te maken wat uiteindelijk wel lukte na een uur lang met takjes en wcpapier te hebben geklooid (voelde me toen een echt stadsmeisje..) In de nacht eropuit in het pikkedonker op zoek naar slangen en kaaimannen, en ja hoor beide hebben we gevonden. Die kaaimannen zijn wel bijzonder om te zien, als een kaaiman op zijn rug wordt gelegd is die helemaal ontspannen en kun je alles met hem doen. Na een onrustig nachtje slapen met een snurkerd in onze groep, wakker worden met de zonsopgang; wel bizar in de jungle is het overdag heel rustig met beesten en slapen ze allemaal, bij het vallen van de avond komt alles tot leven en is het een hele andere wereld met allemaal geluiden en oogjes die opschijnen in het donker.
De 3 dagen erna hebben we piranhas gevangen (zie foto) gekanoed (schrijf je dat zo?) en geprobeerd vissen te vangen met een speer (als voormalig vegetarier had ik wat moeite om zon speer door zon lief rondzwemmend visje te steken, het ging dan ook niet goed waardoor de gids enigzins teleurgesteld in onze capaciteiten terugkeerde). Na het groepsgedeelte hadden wij nog 3 dagen prive erachteraan geboekt, heel intiem, en zo kom je op plaatsen buiten het `normale` circuit. Ik vond dat zo enorm bijzonder, we hebben nogmaals in de jungle geslapen, een hike gedaan en bij een lokale familie geslapen.

En na 7 dagen dan opeens weer terug in Manaus, de dag erna hadden we meteen een vlucht naar Recife (wat echt een enorm mooie stad is) en na 3 nachten Recife, 2 busdagen tot Salvador waar we nu zitten. We zitten in een tophostel, en zijn nu een beetje aan het bijkomen en doen behalve bier, wijn drinken en voetbal- films kijken weinig hier,heerlijk!! Woensdag gaat ons super snelle programma verder, dan vliegen we naar Rio waar we 2 dagen blijven, daarna nog wat andere plaatsjes en 10 oktober steken we de grens over naar Argentinie.

Tot snel!

• 26 September 2011 - 15:23

Josine:

Ooh... dus Johannis drinkt tegenwoordig plantensap? 's Makkelijk! Ik zal de komende Lambal wat stevige takken voor hem in de koelkast zetten, hihi!

Superverhaal weer, klinkt erg gaaf. Die tanden van de piranha zijn echt freaky! Brr! Net als die spin trouwens, waaah! Eng!

• 29 September 2011 - 09:29

Annet Bijsterbosch:

Hallo Yvon!! zo te zien gaat het helemaal goed met jullie en maken jullie heel veel mee. De jungle foto's lijken erg veel op Suriname en het gevoel is erg herkenbaar! Hier gaat ook alles prima zit goed op mijn nw werkplek en heb uitdagende ontwikkelingen en werkzaamheden.

groetjes Annet

• 29 September 2011 - 11:13

DieElisabeth:

Die lampjes op jullie hoofd ook echt! Whahaha en waar ben jij nou op aan het fluiten johannis? Wist niet dat jullie zo stoer waren, maar respect hoor!